dinsdag 21 januari 2014

Meters maken

Dag 4:
We komen lekker op stoom.
Vandaag twee sinaasappels een kiwi voor ontbijt en een glas gemberthee. Het bezoek krijgt zowaar een courgette-gember cakeje bij de koffie, dat ik kreeg van Ingeborg van Leeuwen en invroor wegens overvloed aan gebak in huis. Nu kwam het goed van pas en het was heerlijk!
Lunch: kop bloemkoolsoep van gisteren, salade van wortel, kropsla, tomaat, komkommer, bosui en makreel.
Tussendoor appel en een sinaasappel.
Even een complimentje voor de drie dappere pubers hier in huis die ook nog steeds meedoen en van hun snoep moeten afzien deze week.

Vanavond stond er nasi op het menu. De pan die ik maakte is genoeg voor twee keer. erbij aten we atjar tjampoer (die gisteren nog zoetzure salade heette). Toe hadden we wentelteefjes, aangezien er oud brood was en we veel eieren hebben vanwege het doosje dat Eveline meenam.
Qua kosten lopen we lekker in want vandaag in totaal met zijn vieren gegeten voor € 3,44.

Ik heb nog heel veel in huis. In mijn pogingen zo zuinig mogelijk in te kopen heb ik een lijstje gemaakt zonder naar de voorraden te kijken die nog in huis waren, wat ik normaal wel altijd doe. Ik houd dus veel producten over. Binnenkort zal ik met een nieuwe fulltime baan veel minder tijd hebben om te koken dus ik denk dat ik maar eens wat voorraadmaaltijden in de vriezer ga aanleggen.
Al met al vraag ik me af of ik niet gewoon te veel ingekocht heb.
Was het misschien toch mogelijk binnen het budget te blijven?

Mijn mede-deelnemers hebben het in ieder geval zwaar: rekenen, regels ter discussie stellen, plussen en minnen met voorraden en elders gaan eten; geen middel wordt onbeproefd gelaten om de eindstreep zo ongeschonden mogelijk te halen.
Inmiddels wordt er volop gediscussieerd over wel of niet biologisch, hoe kom je nog uit met je budget als je ingrediƫnten op voorraad koopt, kun je dingen samen doen... En leuk initiatief waar ik wel wat reclame voor wil maken is de Groenteclub: goedkoop biologische groenten kopen door met een groep rechtstreeks bij de boer te kopen. Als er voldoende deelnemers zijn kunnen we dit in Alphen starten. Kijk voor meer info of om je aan te melden op de Food4Fifty pagina.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten