zaterdag 16 mei 2009

Tips en oefeningen voor Alledaags Bewust Zijn

Hier vind je een verzameling met tips en oefeningen die je inspireren en stimuleren om meer te leven vanuit Bewust Zijn.
We hebben het internet voor je afgespeurd en putten uit onze eigen ervaring met meditatie, yoga en lichaamsoefeningen. We vinden het leuk dat met je te delen en zouden het nog leuker vinden wanneer jij jouw tips toevoegt. Stuur maar een reactie!

We wensen je alvast veel inspiratie aandacht en energie!

Meditaties on line:
Korte teksten ter overdenking van Eckhart Tolle voorzien van foto’s van InSilence :

On line Yoga
De Volkskrant biedt een on line yoga cursus aan. Op de site van Hart en Ziel vind je alvast een aantal yoga oefeningen die je thuis of op je werk zo vanachter je pc kunt toepassen. Klik hier voor de site

Dagelijkse Meditatie:
Een eenvoudige meditatie oefening die je iedere dag kunt toepassen.



Beeldschermtachograaf:



Een gratis demo versie van een software pakket dat je helpt bij het regelmatig even pauzeren, onder andere on line begeleiding van werkgedrag, regelmatige pauzes en lichaamsoefeningen voor achter de pc die stress en RSI klachten helpen voorkomen. Je stelt zelf je voorkeuren in.






Lekkere muziek
Relaxatiemuziek om online te beluisteren in alle vrijheid of om te downloaden, legaal én gratis. Klik hier voor de site

Zonnegroet
De zonnegroet is een serie yoga houdingen die uitstekend geschikt is om je lichaam wakkere en los te maken: uitleg on line met duidelijke tekeningen
Je kunt het jezelf nog makkelijker maken; leg je yoga mat voor je pc en zet dit filmpje aan

Bewust Zijn in de file?


Een oefening die je bijvoorbeeld in de file, bus of trein gemakkelijk kunt doen: Richt je aandacht op hoe je zit, voel je voeten op de grond en ‘reis’ met je aandacht even bewust je voetzolen langs. Voel je zitvlak op de bank of stoel, je rug tegen de leuning en adem uit. Stel je voor dat je met je uitademing alle spanning en vermoeidheid in je lichaam als met een douche straal mee laat stromen. Langs je ruggengraat en benen en via je voetzolen je lichaam uit. Dit kun je een paar keer herhalen.
Als je merkt dat je afgeleid wordt, richt je je aandacht weer op je adem en probeer je je uitademing weer te volgen je lichaam door naar je voetzolen.
Door je aandacht zo van boven in je lichaam naar beneden te laten gaan ‘zakt’ je energie, word je ademhaling wat dieper en zul je kunnen voelen dat je rustiger wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen